JADŁOSPISY PRZYKŁADOWE W ZAPARCIU ATONICZNYM

Wzór A I śniadanie – kawa mleczna, chleb graham, twaróg ze szczypiorkiem. II śniadanie – kompot ze śliwek suszonych z cytryną, biszkopty. Obiad – zupa jarzynowa, bitki wołowe, kasza gryczana na sypko, buraki, napój owocowy. Podwieczorek – kisiel witaminowy (owoce na surowo). Kolacja – kefir jednodniowy, ziemniaki z masłem i sałata z oliwą. Wartość odżywcza jadłospisu przykładowego wzór A w zaparciu atonicznym jest przedstawiona w tabeli 16.

Wzór B I śniadanie – kawa zbożowa, chleb żytni razowy, masło, jajo na miękko, dżem. II śniadanie — owoce surowe. Obiad – zupa ogórkowa, ryba duszona w warzywach, ziemniaki, sałatka z pomidorów, surówka owocowa. Podwieczorek – napój z maślanki. Kolacja – herbata, chleb graham, masło, szynka, sałatka jarzynowa na liściu zielonej sałaty.

Wzór C I śniadanie – kawa mleczna, chleb graham, masło, parówka, surówka z porów. II śniadanie – cocktail mleczno-owocowy. Obiad – zupa krupnik, wołowina zapiekana, ziemniaki, szpinak, surówka z marchwi i selera z oliwą, owoce. Kolacja – budyń z warzyw, sos pomidorowy, herbata. Uwaga. Przed śniadaniem na czczo – woda mineralna lub woda przegotowana, śliwki suszone namoczone, rodzynki lub daktyle, otręby.

Podobne wpisy